Tillbaka

DML Assistans digitaliserar med Microsoft 365

Mars 2025

Vi på Norit är stolta över att ha hjälpt DML Assistans med deras digitaliseringsresa i Microsoft 365, där fokus har legat på samarbete och kommunikation i Teams!

DML Assistans är ett företag som erbjuder personlig assistans där större delen av anställda inte sitter vid en dator i sitt arbete. Således ställer det krav på mobilitet, säkerhet och användarvänlighet för anställda som är "på språng". Med fokus på att skapa effektiv informationshantering via företagets nya Infohub och med rätt strukturer för enkel kommunikation i Microsoft Teams, har vi hjälpt kunden i gång med en plattform som underlättar deras dagliga arbete.

Tillsammans har vi bland annat:

·     Skapat en enklare och mer direktkommunikationsväg mellan personal och ledning, vilket har förbättra informationsflödet och ökat transparensen.

·     Förenklat arbetet med att nå ut till personalen med viktig information som måste komma fram till alla, vilket säkerställer att ingen missar kritiska uppdateringar.

·     Förbättrat hanteringen av administrativt arbete såsom dokumentering, avvikelserapportering och bokningar av internutbildningar,vilket sparar tid och minskar risken för fel.

·     Möjliggjort digital schemaläggning och schemahantering i Microsoft Teams tack vare den inbyggda funktionen för Arbetspass.

·     Förbättrat strukturen i arbetssättet som helhet,vilket har lett till en mer effektiv och organiserad digital arbetsmiljö.

Vi är väldigt glada över att få vara DML Assistans samarbetspartner i deras viktiga arbete att erbjuda kvalitativ och tillgänglig personlig assistans. Stort tack också till Ida Wikholm för finfint samarbete!

👉 Vill ni läsa mer om DML Assistans och deras verksamhet? Besök gärna deras hemsida!